Sidor

måndag 9 juni 2014

Jobb, tvätt, packning, kurshelg … sen är det sommarlov!!

Nu återstår tre arbetsdagar, en tvättdag, en bilpackningsdag och en kurshelg i min trädgårdsmästarutbildning på Skillebyhom, sen är det “sommarlov” för min del i 9 veckor, med ett avbrott för en praktikvecka på Skillebyholm.
Framtiden ser alltså ljus ut!
Det är väl inte så märkvärdigt i sig, men för mig är det den sista lediga sommaren i mitt yrkesverksamma liv. 17/12 2014 går jag nämligen i pension. Då sätter jag punkt för ett nästan 40 år långt arbetsliv och kommer att ha “sommarlov” jämt.
Kreativ utforskning 1
Det innebär alltså att jag kan ägna 100 % av min vakna tid till ett av mina största intressen, att odla mina egna grönsaker, min egen frukt & mina egna bär. Det kommer jag att göra på herr Traktors domäner på Västgötaslätten. Jag kommer alltså att lämna Småland, sälja Villa Linnea under hösten och flytta till Västergötland. Det som fick mig att flytta till Småland var ju min dotter & hennes familj, men de flyttar till Tyskland 1/8, så då finns det egentligen inget som håller mig kvar där. Det skulle i så fall vara min trädgård, som jag med mycket möda och stort & kärt besvär har arbetat med under 5 säsonger. Men det gör den inte. Håller mig kvar alltså! Givetvis “drar” herr Traktor också!!

Så under hösten kommer det att blåsa förändringens vindar, inte bara på Villa Linnea - min värld i Nöbbele, utan i hela min värld.

el2012kärlek

PS. Lingonkråka kommer jag att behålla. DS

Inga kommentarer: