Sidor

onsdag 6 februari 2013

Ske kärlekens vilja 2013

Rubriken har jag stulit från bloggen “Släpp loss din inre livskonstnär”.
heart
Jag följer den bloggen mer eller mindre sporadiskt och hittar en hel del inspiration där. I ett inlägg skriver Carolina om “Vision board” (drömtavla). Jag har gjort en drömtavla för 2013 med mina ledord “Kärlek, kraft & vilja” som utgångspunkt/er. Kärlek fick en egen del medan kraft & vilja fick samsas på samma. I min “collageskola” har jag lärt mig att inte använda texter utan bara bilder.
Så här blev det:
IMG_4857 IMG_4859 IMG_4856
(bild 1: Kärlek, bild 2: kärlek över & kraft & vilja under, bild 3: kraft & vilja)
Nu sitter min drömtavla inramad (bild 2) uppe på mitt sovloft, så att jag ser den varje dag.
Kärleksbilden är blommig och romantisk och utstrålar längtan tycker jag, längtan efter kärlek/en kanske? Kraft & vilja är en annons för B&O i botten med ett kraftfullt vinddrag och en drivkraft mot stjärnan och en vilja att blåsa bort det gamla och förändra till något nytt.

Luna Ek skrev om 2013 “….. blir detta året lugnare och mer romantiskt ….” så i år ska jag satsa på romantiken!
Det är slut på drakens år och vi är i ormens år nu.
dragon001
el2012kärlek

1 kommentar:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det tycker jag du gör rätt i! Satsa på romantiken!
Kram
Marie