Sidor

måndag 4 februari 2013

En ny färg smyger sig in på Lingonkråka

Turkost verkar vara den färg som smyger sig in och kommer att komplettera det vita. Det kanske är vårens modefärg som etsat sig fast i min hjärna fast jag egentligen inte tror eller vill det!
IMG_4876
IMG_4862IMG_4863
Den turkosa pallen som jag fick i födelsedagspresent av E&B kan också vara en del av anledningen.
IMG_4669
Det finns några kuddar, en pläd, tallriksunderlägg och en del tavlor (skymtar i bakgrunden) som kommer att ta upp den turkosa tråden, men jag väntar med att sätta upp tavlorna tills jag har (den vita!) soffan på plats. Den kommer på fredag! Då har jag också någon stans att lägga kuddarna och pläden (en gammal Viola Gråsten).
IMG_4875 IMG_4873
Det är lite kul att gå på “loppis” hos sig själv och kolla vad man har i gömmorna och märka att grejorna blir som nya i ett annat sammanhang än tidigare. Det enda nya är tallriksunderläggen och stolarna runt bordet.

.2013a

1 kommentar:

Margot sa...

Bra med eget "loppis" för visst finns det ett och annat i gömmorna när man letar:) Turkos är fint!
Ha en bra dag!
Kram Margot