Sidor

fredag 23 augusti 2013

Ofrivillig ledighet

Två ofrivilligt lediga dagar har jag tillbringat i motionens, kulturens & vänskapens tecken.
I går, torsdag, blev det Prins Eugens Waldemarsudde och Rosendals trädgård med kusin M och i dag, fredag, blev det en långpromenad runt sjöarna här i näromgivningen och besök på biblioteket.

Prins Eugens Valdemarsudde bjuder på några sevärda utställningar, som vi tittade på, och det blev  även dags för lunch på museet. Fantastiskt gott. Det kan vara värt att planera in lunch i samband med besöket på Waldemarsudde.
IMG_7307IMG_7310IMG_7308IMG_7309IMG_7311
Kolla in de fina Waldemarsuddekrukorna!
IMG_7312 
I museibutiken köpte jag en Waldemarsuddekruka, modell STÖRRE. Jag har “ärvt” 4 stycken efter min mamma och har länge funderat på att köpa en stor för fler blomkrukor eller för att ha som fruktskål. Nu var det alltså dags! Bilderna nedan från hemsidan.
home
bild-12508112
Vi fikade på den fantastiska anläggningen Rosendals trädgård
logo
IMG_7317IMG_7316
och lite shopping blev det där också. Köpte frön från Runåbergs för halva priset.

Bilder från fotosafarin runt sjöarna kommer i ett inlägg längre fram.

halsans_stig

el2012kärlek

1 kommentar:

samson sa...

Vilka härliga besök du har gjort
Rosendals trädgård har jag besökt en gång med Koloniföreningen för flera år sedan
det så fint där och vi åt en härlig sallad med blandanat rödbetsblast
ha det så bra
maggan