Sidor

lördag 6 april 2013

Helgglädje

Den här veckan hänger jag på Vivis “Helgglädje”.
HSTEN_~1
Till min stora glädje har våren gjort en stor ansträngning att knäcka vintern den här veckan. Man blir glad och på gott humör när man kan ta en promenad i fullt solsken. Med nya skosnören i mina promenadskor utforskar jag mina nya omgivningar här i Solna. I fredags hamnade jag på en hästgård och ett bussgarage. Så nu vet jag att jag INTE kommer fram den vägen.
IMG_5298

Lördag kväll blir det musikal på Stadsteatern med bästa kusinen M.
Det är samma glädje varje gång vi går på teater och/eller musikaler.
3686_4
dyall_karl12
Söndag morgon låååååååååååångfrukost och sopplunch efter en stärkande promenad. Man har “lovat snöoväder, men det hoppas jag att vi slipper.

Till min stor glädje spirar det friskt i krukan med majsplantorna. Snart dags för omplantering tror jag!
IMG_5294

el2012kärlek

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hei.
Her var det mange fine helgegleder.
Det er så deilig å kunne gå en tur med små-sko, en blir litt lettere til beins.
Så flott det spirer hos deg, prikling og omplanting er kosejobb nå på våren.
God helg fra Marit.

Vivishagerom sa...

Hei!
Dette hørtes ut som en perfekt helg, med masse glede. Så deilig å kunne gå med småsko igjen.

Ønsker deg en fortsatt fin helg, og veldig hyggelig at du ville være med på helgegleder! Klem

Lotta sa...

Jaa, det finns verkligen mycket att glädjas över nu på våren när allt sätter fart igen!
Ha en finfin helg.
Lotta